Коробка, Блокировка ГТ?

Коробка, Блокировка ГТ?

Сообщение ветшишка » 09 май 2012 21:59

Сегодня на трассе вдруг при чуть большем нажатии на газ начало колбасить, как будто бензин кончается, с падением оборотов. Если плавно жать- то с 70 до 110 разгоняется потихоньку. Где-то с 1700-2000об начинало дергать. Началось где-то с 80. Помучавшись, притормозил до 30-40, перевел в D и все прошло, даже при переводе в OD не повторялось. Попытки повторить не удались. Была мысль, что это происходит именно на 4-й передаче, или после блокировки ГТ, но подтвердить не получилось.
Масло в АКПП менял около 600-800 км назад, опилок мало, уровень в норме, гарью не пахнет, ошибок не пишет, масло сменил на иное, чем раньше.
No Replacement For Displacement
Аватара пользователя
ветшишка
Команда клуба
Команда клуба
 
Сообщения: 2166
Изображения: 18
Зарегистрирован: 08 ноя 2009 18:18
Авто:: Oldsmobile Silhouette 3,8
Год выпуска:: 1994
Место жительства: Железнодорожный

Re: Коробка, Блокировка ГТ?

Сообщение Vit » 09 май 2012 23:58

ух .... предлагал я тебе приехать ....
за блокировку отвечает 2 соленойда тсс и пвм. тсс включает, а пвм "сглаживает" включение-выключение.
поставь лампочку на тсс и сможешь поймать косяк.
развлекайся


INFORMATION

Subject:
Torque Converter Replacement



The purpose of this bulletin is to help technicians determine when a torque converter should be replaced. Below is a list of general guidelines to follow.

The converter should NOT be replaced if:

^ DTC P0742 - TCC stuck on is set. This code is almost always the result of a controls condition (i.e. stuck TCC solenoid/valve). Experience has shown that this code rarely indicates a mechanical concern within the torque converter.

^ The fluid has an odor or is discolored but no evidence of metal contamination.

^ Fine metal particles (traces of metal flakes/gray color to fluid) are found in the converter. This is not harmful to the torque converter.

^ The vehicle has been exposed to high mileage.

^ A small amount of wear appears on the hub where the oil pump drive gear mates to the converter (RWD only). A certain amount of such wear is normal for both the hub and oil pump gear. Neither the converter nor the front pump assembly should be replaced.


The torque converter should be replaced under any of the following conditions:

^ The vehicle has TCC shudder and/or no TCC apply. First complete all electrical and hydraulic diagnosis and check for proper engine operation. The converter clutch may be damaged. Also the converter bushing and/or internal 0-ring may be damaged.

^ Evidence of damage to the oil pump assembly, pump shaft, turbine shaft, drive sprocket support and bearing, or metal chips/debris in the converter.

^ Metal chips/debris are found in the converter or when flushing the cooler and the cooler lines.

^ External leaks in the hub weld area, lug weld or closure weld.

^ Converter pilot is broken, damaged, or fits poorly into the crankshaft.

^ The converter hub is scored or damaged.

^ The transmission oil is contaminated with engine coolant, engine oil or water.

^ If excessive end play is found after measuring the converter for proper end play (refer to Service Manual).

^ If metal chips/debris are found in the fluid filter, or on the magnet, and no internal parts in the unit are worn or damaged. This indicates that the material came from the converter.

^ The converter has an unbalanced condition which results in a vibration that cannot be corrected by following Converter Vibration Procedures.

^ Blue converter or dark circular ring between lugs. This condition will also require a complete cleaning of the cooler and a check for adequate flow through the cooler.

^ Converter bearing noise determined by noise from the bell housing area in Drive or Reverse at idle. The noise is gone in Neutral and Park.
Что может пойти не так, пойдет не так и это обязательно будет так.
Аватара пользователя
Vit
Команда клуба
Команда клуба
 
Сообщения: 10403
Изображения: 461
Зарегистрирован: 29 май 2008 19:13
Авто:: Oldsmobile Silhouette 3,8
Год выпуска:: 1993
Место жительства: Королев

Re: Коробка, Блокировка ГТ?

Сообщение ветшишка » 10 май 2012 00:07

Таки коробас глючит?
Пока просто реально нет времени приехать, только если ночевать. Лампочка для меня слишком муторно, и опять=таки некогда.
No Replacement For Displacement
Аватара пользователя
ветшишка
Команда клуба
Команда клуба
 
Сообщения: 2166
Изображения: 18
Зарегистрирован: 08 ноя 2009 18:18
Авто:: Oldsmobile Silhouette 3,8
Год выпуска:: 1994
Место жительства: Железнодорожный

Re: Коробка, Блокировка ГТ?

Сообщение Vit » 10 май 2012 00:56

все верно
Что может пойти не так, пойдет не так и это обязательно будет так.
Аватара пользователя
Vit
Команда клуба
Команда клуба
 
Сообщения: 10403
Изображения: 461
Зарегистрирован: 29 май 2008 19:13
Авто:: Oldsmobile Silhouette 3,8
Год выпуска:: 1993
Место жительства: Королев


Вернуться в АКПП 3.1-3.8-3.4

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 34

cron